CloudCTI koppelt de Microsoft Teams client aan jouw CRM pakket; in totaal wordt integratie geboden naar meer dan 200 CRM pakketten. CloudCTI biedt een native, 100% cloud, Teams-CRM integratie. Hiermee kun je bijvoorbeeld uitbellen naar externe contacten, inkomende gesprekken herkennen en weergeven in Teams, de gesprekshistorie bijhouden en een schermweergave (screen pop) van een scherm naar keuze uitvoeren vanuit de CRM-applicatie. Alle functionaliteit bevindt zich binnen Teams. De oplossing is geschikt om zowel met Direct Routing als Operator Connect te werken.
De belangrijkste geboden functionaliteit is:
- Zoek contacten vanuit Teams in alle geconfigureerde CRM-applicaties: Vind en benader eenvoudig contacten vanuit je CRM-applicaties rechtstreeks binnen Teams.
- Klik-om-te-bellen: Start gesprekken met CRM-contacten met slechts één klik vanuit Teams.
- Naamherkenning: Wanneer een inkomend gesprek plaatsvindt, toont Teams een melding met de naam van de beller uit de CRM-applicatie als het telefoonnummer wordt herkend.
- Aanpasbare weergave van contactgegevens: Door op de melding te klikken, opent een scherm met contactgegevens. Je kunt tot 4 extra velden vanuit de CRM-applicatie weergeven.
- Screen Pop: Gebruik de knop ‘Open Contact’ om een specifiek scherm in de CRM-applicatie te openen met gedetailleerde contactinformatie.
- Extra acties: Configureer extra knoppen voor acties zoals automatisch terugbelberichten genereren of verschillende CRM-applicaties openen.
- Gespreksgeschiedenis: Alle gesprekken worden geregistreerd in de Teams-gespreksgeschiedenis. De gesprekslijst toont de naam van het contact uit de CRM-applicatie wanneer herkenning plaatsvindt. Filter de lijst op inkomende of uitgaande gesprekken.
- Directe schermweergave vanuit de contactpersoon: Benader CRM-contactgegevens rechtstreeks vanuit de contactpersoon in Teams.
- Snelkieslijst: Voeg contacten uit de gespreksgeschiedenis toe aan je snelkieslijst
CloudCTI integreert een groot aantal CRM-applicaties. De meeste applicaties worden ondersteund in de Teams app, bij enkele applicaties wordt wel een integratie geboden met Teams Calling maar wordt de (beperktere) functionaliteit in de CRM omgeving zelf geboden. Kijk hier voor de functionaliteit van de integratie per CRM : CRM applications | CloudCTI.
Voor de installatie van de applicatie raadpleeg je de pdf: CloudCTI voor Teams - app installatie
Voor de koppeling met het CRM systeem raadpleeg je de CloudCTI Webconfigurator Manual.
Voor het toevoegen van de CloudCTI applicatie aan je Teams tennant gebruik je deze applicatie .