Wat gebeurt er als ik een MAC-adres weer loskoppel van een account?
Het toestel ontvangt geen nieuwe updates meer van onze autoprovisioning server. De gegevens die in het toestel staan worden echter niet gewist. We raden aan het toestel terug te zetten naar factory-defaults of het wachtwoord van het phone account te wijzigen.
Worden wijzigingen van het phone account (bijv. het wijzigen van het wachtwoord) automatisch in het toestel gezet?
Nee, dit gaat niet automatisch. Druk in de Provisioning Interface op de knop ‘Refresh timer’ en herstart het toestel binnen een uur, zodat alle settings opnieuw ingeladen kunnen worden.
Kan ik middels autoprovisioning meerdere accounts in een toestel zetten?
Nee, dit kan niet.
Kan ik BLF knoppen of het telefoonboek via autoprovisioning instellen?
Nee, dit is momenteel niet mogelijk. Deze functionaliteit wordt binnenkort via mijn.gntel.nl aan de eindgebruiker aangeboden.
Mijn toestel wil niet autoprovisionen, wat is er aan de hand?
Het kan zijn dat het toestel verbinding maakt van een ander IP dan in de PI is ingesteld. Controleer dit IP adres. Het is mogelijk dat het initiële uur verstreken is. Gebruik de knop ‘refresh timer’ om auto-provisioning weer mogelijk te maken.
Kan het toestel helemaal niet meer provisionen wanneer de timer van 60 minuten is verstreken?
Nee, de timer bepaalt alleen of de sip-accountgegevens in het toestel worden gezet. Wanneer de timer verstreken is, worden overige settings (zoals de Firmeware-updates en Partner settings) nog wel aangepast.
Wanneer haalt het toestel automatische updates op?
De eerste provisioningactie vindt plaats direct nadat het toestel opnieuw op wordt gestart. Daarbij wordt het toestel automatisch ingesteld om in de nacht van zaterdag op zondag te provisionen.
Wat gebeurt er met de instellingen die al in het toestel staan?
Alleen de instellingen die Gamma meestuurt in het configuratiebestand worden in het toestel overschreven. Alle overige instellingen blijven behouden.
Welke poorten op de firewall moeten worden opengezet?
De auto-provisioning van de toestellen lopen via http en https. Het is in de meeste gevallen dus niet noodzakelijk om aanpassingen te doen in de firewall van de klant.