Wat is FlexMobile?
FlexMobile is een app op je Android-toestel of iPhone waarmee je via Gamma voordelig belt. Alle gesprekken die je met de FlexMobile app start, lopen via het Flex platform. Zo kun je op kosten van de zaak bellen met je (privé) iPhone.
Op welk besturingssysteem werkt FlexMobile?
FlexMobile werkt op Android of op iOS van iPhone. De iPhone app is geoptimaliseerd voor de iPhone4 en iPhone5 en vereist iOS 5.1 of nieuwer. De Android-versie is geschikt voor Android firmware versies vanaf 2.3. FlexMobile is compatibel met de meeste toestellen van Samsung, HTC, Sony, etc.
Hoe werkt FlexMobile?
Om met FlexMobile te kunnen bellen, heb je een iPhone of Android-toestel nodig, de Gamma app ‘FlexMobile’ en een account. De Gamma App ‘FlexMobile’ is te vinden in de App store van Apple of de Google Play store. Nadat je de app geïnstalleerd hebt, vul je het telefoonnummer van je mobiele telefoon in, de accountcode en de bijbehorende pincode. Op de Android-versie wordt gevraagd je instellingen te verifiëren.
Waar en hoe vul je je accountgegevens in?
Op je iPhone ga je naar ‘Instellingen’ en kies je uit de lijst met apps de FlexMobile app. Op Android kies je de FlexMobile app vanuit de lijst met applicaties.
- Vul onder ‘Tel.nr.’ je mobiele telefoonnummer in het formaat 316xxxxxxxx in
- Bij ‘Account’ het accountnummer voor de dienst
- Bij ‘Pincode’ de bijbehorende pincodegebeld.
Hoe bel je met FlexMobile?
Op je iPhone open je de app. Met een Android toestel kun je je normale telefoon dialer gebruiken.
- Kies een telefoonnummer uit je contacten of toets het telefoonnummer in en druk op ‘call’
- Je wordt gebeld, neem het gesprek aan (of gebruik Auto-answer op Android)
- Het gekozen nummer wordt gebeld
- Je belt nu voordelig via FlexMobile van Gamma
Moet je voor het gebruik van FlexMobile GPRS/UMTS/3G of Wifi aan hebben staan?
Ja, FlexMobile stuurt een databerichtje naar het Flex platform, waarna het Flex platform de verbinding opzet.
Waar werkt FlexMobile?
Overal waar je netwerkdekking hebt. Dus ook in het buitenland, mits je roaming aan hebt staan. De kosten voor het ontvangen van het gesprek in het buitenland komen op de rekening van de mobiele telefoon. Zie ook: ‘Hoe kan ik FlexMobile in het buitenland gebruiken?’
Met welk telefoonnummer bel je uit?
Wanneer je belt via FlexMobile, dan word je mobiele nummer of een zakelijk vast nummer zichtbaar meegestuurd. Zo kan degene die gebeld wordt zien wie hem belt en op dat nummer terugbellen.
Kan je nummerherkenning uitzetten bij bellen met FlexMobile?
Ja, dat kan. Ga naar ‘Instellingen’ op je iPhone en kies uit de lijst de FlexMobile app. Of open de Android FlexMobile app. Vervolgens kan je onder ‘Call Settings’ je nummerweergave aan of uit zetten.
Op welk nummer ben ik bereikbaar?
Indien je gebruik maakt van een vast nummer dat gekoppeld is aan een account voor FlexMobile, ben je bereikbaar op dat vaste nummer. Gesprekken die binnenkomen op je vaste nummer worden doorgeschakeld naar je 06-nummer. Heb je geen vast nummer, dan ben je gewoon bereikbaar op je 06-nummer.
Wat zijn de gesprekstarieven via FlexMobile?
De gesprekskosten zijn afhankelijk van het type account en de dienst die je gebruikt. Informeer bij Gamma welk type account je gebruikt en wat de tarieven zijn.
Welke internationale bestemmingen kunnen gebeld worden via FlexMobile?
Kijk op https://gntel.nl/nl/tools/internationale-toegangscodes/ voor het volledige overzicht.
Kan ik FlexMobile ook in het buitenland gebruiken?
Ja. Bij gebruik in het buitenland komen er dataroaming kosten bij voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland. Deze worden door je mobiele operator in rekening gebracht. Kijk op de website van je mobiele operator wat die kosten zijn. N.B. FlexMobile maakt gebruik van mobiel internet. Dataroaming moet ingeschakeld zijn om gebruik te kunnen maken van de FlexMobile app. Kijk voor de kosten van mobiel internet in het buitenland op de website van je mobiele operator.
Kun je met FlexMobile ook servicenummers bellen?
Ja, mits je account toestemming heeft om servicenummers te bellen. Servicenummers in het buitenland zijn niet aankiesbaar.
Wat als je telefoon defect of gestolen is?
Neem contact op met Gamma op telefoonnummer 020-240 00 40 om de dienst te laten blokkeren. Nadat jij je telefoon terug hebt of je een nieuwe hebt, kan gnTel de dienst weer activeren. Eventueel misbruik is voor eigen rekening.
Hoe worden gesprekken afgerekend?
Gesprekken worden per seconde afgerekend.
Wat als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken?
Download de FlexMobile app uit de App store. Stel vervolgens je telefoonnummer, accountcode en pincode in. Zie ook: “Invullen account details’.
Ik kan niet meer bellen via FlexMobile?
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- De instelling van FlexMobile is niet (meer) correct
- Je beschikt nog niet over een actief account voor FlexMobile
- De gekozen bestemming is geblokkeerd
- Het account voor FlexMobile is geblokkeerd door Gamma
Neem in alle gevallen contact op met Gamma op 020-2400040.
Van wie ontvang je de factuur?
Je ontvangt de factuur maandelijks van Gamma, uitsluitend per e-mail. Voor FlexMobile is automatische incasso verplicht.
Als je al diensten van Gamma afneemt, worden de kosten voor FlexMobile dan op jouw factuur opgenomen?
Ja, de kosten van FlexMobile komen op de factuur er bij.
Hoe worden de eenmalige kosten in rekening gebracht?
De eenmalige kosten worden gefactureerd en geïncasseerd op de eerstvolgende factuur na activatie van je FlexMobile account.
Hoe worden de abonnementskosten in rekening gebracht?
De abonnementskosten worden per maand in rekening gebracht over de afgelopen maand. In de maand waarin je FlexMobile account start wordt altijd het volledige abonnementsbedrag in rekening gebracht.
Wat is zichtbaar op de factuur?
Op de factuur is per bestemming het bedrag voor alle gesprekken naar die bestemming zichtbaar. Daarnaast is het abonnement gespecificeerd en bij de aanvang de eenmalige kosten.
Voor wie is FlexMobile?
FlexMobile is uitsluitend voor zakelijke klanten. Om FlexMobile te kunnen afnemen gelden de volgende voorwaarden:
- Je moet een mobiel abonnement hebben (FlexMobile kan niet i.c.m. een pre-paid kaart worden afgenomen)
- Je moet een Kamer van Koophandel inschrijving hebben
- Automatische incasso is verplicht.
Hoe bestel je FlexMobile?
Bestellen kan via een Gamma partner. Voeg kopieën van de volgende documenten bij:
- Kopie recente factuur mobiel abonnement
- Kopie uittreksel KvK niet ouder dan 6 maanden
- Kopie legitimatie van tekeningsbevoegde zoals vermeld op het uittreksel KvK
Wat zijn de eenmalige- en abonnementskosten?
Dienst |
Eenmalig |
Maandelijks |
FlexMobile app |
gratis |
gratis |
FlexSmartphone account |
€ 10,- |
€ 2,50 |
FlexTravel |
€ 10,- |
€ 4,- |
Vast telefoonnummer |
€ 10,- |
€ 2,- |
Wat is het verschil tussen een FlexSmartphone en een FlexTravel account?
Een FlexSmartphone account kan alleen in combinatie met een FlexTelephony (hosted VoIP) of FlexConnect (SIP-trunk) van Gamma gebruikt worden. Een FlexTravel account kan ‘los’ dus zonder dat je FlexTelephony (hosted VoIP) of FlexConnect (SIP-trunk) van Gamma afneemt, gebruikt worden.
Wat is de looptijd van een account voor de FlexMobile app?
De looptijd is 12 maanden. Hierna is de dienst per maand opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.