Het gebruik van de Gamma Hub staat uitgebreid beschreven in de handleiding. In de Knowledge Base is een handleiding Gamma Hub voor de klant (Customer Hub) beschikbaar. Vraag je partner om deze handleiding.
In deze FAQ staan antwoorden op de meeste voorkomende vragen. Mocht je vraag hier niet bijstaan, neem dan contact op met je partner.
(English version below)
▾ GEBRUIK VAN GAMMA HUB
Hoe maak ik een nieuwe gebruiker van de Customer hub aan?
Het aanmaken van een nieuwe gebruiker in de Hub staat beschreven in de handleiding.
Hoe kan ik een gebruiker van de Customer hub verwijderen?
Je kunt een gebruiker in de Hub verwijderen of op inactief zetten. In de handleiding staat beschreven hoe je dit kunt doen.
Hoe kan ik een wachtwoord wijzigen?
Het wijzigen van een wachtwoord is mogelijk via de inlogpagina en je profiel in de Hub. De stappen worden beschreven in de handleiding.
Ik ontvang geen e-mails vanuit de Customer Hub. Hoe kan dat?
De e-mails worden gestuurd naar het contact e-mailadres welke zichtbaar is op de info pagina in de Customer Hub. Als dat e-mailadres de e-mails niet ontvangt, controleer dan je spam folder of neem contact op met je Partner.
In de Customer hub staat de eindgebruiker. Wie is de eindgebruiker?
De eindgebruiker zoals deze in de Hub zichtbaar is bij het 06-nummer, is de gebruiker van het abonnement. Deze eindgebruiker kun je zelf aanmaken.
Wat is een Cost Center?
Een Cost Center kan worden gebruikt om kosten toe te wijzen aan een afdeling. De Cost Center is ook meegenomen in de rapporten met gegevens van de abonnementen. Een Cost Center wordt aangemaakt door partner of klant.
▾ SIM MANAGEMENT
De simkaart en abonnement is niet zichtbaar in de Customer hub.
De simkaart is nog niet geactiveerd. De simkaart zal 24 uur na activatie zichtbaar worden in Hub. Indien dit niet het geval is, neem dan contact op met je partner.
Een wijziging op een simkaart via de Customer hub is niet doorgevoerd.
Zodra de wijziging is uitgevoerd, klik je op "Synchroniseer klantgegevens" in het tabblad info. Als de wijziging nog niet zichtbaar is, wacht dan 24 uur om te zien of de wijziging is doorgevoerd.
Waar kan ik de PUK code vinden?
Deze is zichtbaar in de Customer hub onder het 06-nummer.
Hoe voer ik een SIM-swap uit?
Dit is mogelijk in de Customer hub onder het 06-nummer. Zie hiervoor de handleiding.
Hoe activeer ik een SIM-kaart na het uitvoeren van een SIM-swap?
Zodra de SIM-swap is uitgevoerd, wordt de SIM-kaart actief. Geen extra actie nodig.
Hoe blokkeer ik een SIM-kaart ?
Dit is mogelijk in de Customer hub onder het 06-nummer. Zie hiervoor de handleiding.
Hoe bestel ik een Multisim?
Deze kun je bestellen in de Customer Hub als toevoeging bij een bundel wijziging. Vervolgens kan de eindgebruiker de Multisim in de My Odido omgeving of app zelf aanschaffen en activeren.
Hoe bestel ik een E-SIM?
Jouw Partner kan voor jou een E-SIM bestellen. Neem hiervoor contact op met je partner.
Hoe bestel ik een MB-verdeler?
Neem hiervoor contact op met je partner.
Wanneer kan ik een MB-aanvuller bestellen?
Deze kan alleen worden besteld als de data van de bundel verbruikt is. De eindgebruiker kan dit zelf aanvragen in de Odido app, dus niet in de Hub.
Kan ik de optie MB-aanvuller blokkeren voor de eindgebruiker?
Dit is niet mogelijk in de Customer Hub. Neem hiervoor contact op met je Partner.
Kan ik de prijs van een abonnement zien in de Gamma Hub?
De CDR’s bevatten alleen verbruiksgegevens en geen bijbehorende prijzen.
▾ SIM ACTIVATIE
Hoe kan ik een nieuw abonnement aanvragen?
Nieuwe abonnementen kunnen niet via de Hub aangevraagd worden. Neem hiervoor contact op met je Partner.
Hoe kan ik een nummer portering aanvragen?
Porteringen kunnen niet via de Hub aangevraagd worden. Neem hiervoor contact op met je Partner.
Waar kan ik het “klantnummer” vinden voor portering naar Gamma?
Het klantnummer is niet bekend bij Gamma Communications. Vraag het klantnummer op bij je huidige provider. Jouw Partner heeft het klantnummer nodig om een portering aan te vragen.
Wanneer wordt een portering uitgevoerd?
Op de eerste mogelijkheid na afloop van het bestaande contract.
De eindgebruiker heeft een SMS ontvangen van Odido met een andere porteringsdatum dan door ons aangevraagd?
Mogelijk lag de wensdatum voor de portering voor de einddatum van het bestaande contract. Odido kiest dan zelf een porteringsdatum. Gamma Communications heeft voor jou de eerst mogelijke datum aangevraagd als porteringsdatum. De gebruiker ontvangt een nieuwe SMS.
Kan de activatie van een E-sim worden aangevraagd?
Dit is niet mogelijk in de Customer Hub. Neem hiervoor contact op met je Partner.
▾ FACTUUR EN VERBRUIK
Waar kan ik mijn vraag stellen over de inhoud van mijn factuur en specificatie? (CDR’s)
Neem hierover contact op met je Partner.
Kan ik mijn verbruik zien voordat ik de factuur ontvang?
Alleen de eindgebruiker kan dit zien in zijn Odido app.
Ik zie “mobiele betaling” staan op mijn factuur. Wat betekent dit?
Via je abonnement kun je diensten van derden afnemen, zoals bijvoorbeeld SMS diensten of credits voor bepaalde games. Deze voeren wij op onder “mobiele betalingen”. Op payinfo.nl kun je inzien welke diensten je afgenomen hebt en deze ook stopzetten.
Ik zie nog geen CDR’s van de lopende maand. Klopt dit?
Ja, dit kan kloppen. CDR’s worden maandelijks geuploaded.
▾ INFORMATIE OVER HET ABONNEMENT
Hoeveel heb ik verbruikt?
Dit is maandelijks zichtbaar in de Customer Hub. Zie handleiding.
Waar kan ik de eind datum zien van mijn abonnement?
Deze is zichtbaar bij het SIM-overzicht onder het 06-nummer in de Customer Hub.
Hoe kan ik “Visual Voicemail” gebruiken?
Deze kun je bestellen in de Customer Hub als toevoeging bij een bundel wijziging. De eindgebruiker moet deze vervolgens activeren. Kijk voor een uitgebreide stappenplan op de website van Odido.
Hoe kan ik mijn adres of e-mail wijzigen?
Stuur een mail met de nieuwe informatie naar sales@gammacommunications.nl
Hoe kan ik een contract overnemen?
Neem hiervoor contact op met je partner.
▾ VERLENGING
Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?
Neem hiervoor contact op met je Partner.
▾ OPZEGGING
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
- Neem hiervoor contact op met je Partner.
- Indien het contract nog niet is verlopen dan zal een afkoopsom met de kosten van het resterende contract worden berekend.
Hoe werkt Early termination?
Bij een portering kan er gekozen worden voor Early Termination, dan wordt het bestaande abonnement opgezegd met een afkoopsom. Neem hiervoor contact op met je Partner.
Hoe werkt Continuation?
Bij een portering kan er gekozen worden voor Continuation, dan blijft het huidige abonnement bestaan en krijgt deze een nieuw nummer op dat abonnement. Neem hiervoor contact op met je Partner.
ENGLISH VERSION
Using the Gamma Hub is described in detail in the manual. A manual Gamma Hub for Customers (Customer Hub) is available in the Knowledge Base. Ask your Partner for this manual.
This FAQ contains answers to most common questions. If your question is not listed here, please contact your Partner.
▾ HOW TO USE THE GAMMA HUB
How do I create a new user for the Customer hub?
Creating a new user in the Hub is described in the manual.
How do I delete a user from the Customer hub?
You can delete a user in the Hub or set them to inactive. The manual describes how to do this.
How can I change a password?
Changing a password is possible from the login page and your profile in the Hub. The steps are described in the manual.
I am not receiving emails from the Customer Hub. How is this possible?
The emails are sent to the contact email address visible on the info page in the Customer Hub. If that e-mail address is not receiving the e-mails, please check your spam folder or contact your Partner.
The Customer hub lists the end users. Who are the end users?
The end users as visible in the Hub by the 06 number is the user of the subscription. You can create this end users yourself.
What is a Cost Center?
A Cost Center can be used to assign costs to a department. The statistics can be viewed in the reports with data of the subscriptions. A Cost Center is created by a Partner or Customer.
▾ SIM MANAGEMENT
The SIM card and subscription is not visible in the Customer hub.
The SIM card has not been activated yet. The SIM card will become visible in Hub 24 hours after activation. If this is not the case, please contact your Partner.
A change on a sim card via Customer hub has not been made.
Once the change is done, click on “Synchronise Customer” in the info tab. If the change is not visible yet, wait 24 hours to see if the change has been made.
Where can I find the PUK code?
It is visible in the Customer hub under the 06 number.
How do I perform a SIM swap?
This is possible in the Customer hub under the 06 number. See the manual for this.
How do I activate a SIM card after performing a SIM swap?
When the SIM swap is performed, the SIM card becomes active. No additional action is required.
How do I block a SIM card?
This is possible in the Customer hub under the 06 number. See the manual.
How do I order a Multisim?
You can order it in the Customer Hub as an addition to a bundle change. Then the end user can purchase and activate the Multisim in the My Odido environment or app itself.
How do I order an E-SIM?
Your Partner can order an E-SIM for you. Please contact your Partner for this.
How do I order a MB-verdeler?
Please contact your Partner for this.
When can I order an MB-aanvuller?
This can only be ordered when the data of the bundle is consumed. The end user can request this themselves in the Odido app, i.e. not in the Hub.
Can I block the MB-aanvuller option for the end user?
This is not possible in the Customer Hub. Please contact your Partner for this.
Can I see the price of a mobile subscription in the Gamma Hub?
The CDR’s only contain usage and no prices.
▾ SIM ACTIVATION
How do I apply for a new subscription?
New subscriptions cannot be requested through the Hub. Please contact your Partner for this.
How can I request a number porting?
Porting cannot be requested through the Hub. Please contact your Partner for this.
Where can I find the "customer number" for porting to Gamma?
The customer number is not known to Gamma Communications. Get the customer number from your current provider. Your Partner needs the customer number to request a porting.
When is a porting performed?
On the first possible date after the existing contract expires.
The end user has received an SMS from Odido with a different porting date than requested by us?
Possibly, the desired porting date was before the end date of the existing contract. In that case, Odido chooses its own porting date. Gamma Communications has requested the first possible date for you as a porting date. The user will receive a new SMS.
Can the activation of an E-SIM be requested?
This is not possible in the Customer Hub. Please contact your Partner for this.
▾ INVOICES AND USAGE
Where can I ask my question about the contents of my invoice and its specifications (CDRs)?
Please contact your Partner about this.
Can I see my consumption before I receive the invoice?
Only the end user can see this in their Odido app.
I see "mobile payment" on my bill. What does this mean?
Through your subscription, you can purchase third party services, such as SMS services or credits for certain games. We list these under "mobile payments". On www.payinfo.nl you can view which services you have purchased and also stop these.
I don't see any CDRs from the current month yet. Is this correct?
Yes, this can be correct. CDRs are uploaded on a monthly basis.
▾ SUBSCRIPTION INFORMATION
Hoeveel heb ik verbruikt?
Dit is maandelijks zichtbaar in de Customer Hub. Zie handleiding.
Waar kan ik de eind datum zien van mijn abonnement?
Deze is zichtbaar bij het SIM-overzicht onder het 06-nummer in de Customer Hub.
Hoe kan ik “Visual Voicemail” gebruiken?
Deze kun je bestellen in de Customer Hub als toevoeging bij een bundel wijziging. De eindgebruiker moet deze vervolgens activeren. Kijk voor een uitgebreide stappenplan op de website van Odido.
Hoe kan ik mijn adres of e-mail wijzigen?
Stuur een mail met de nieuwe informatie naar sales@gammacommunications.nl
Hoe kan ik een contract overnemen?
Neem hiervoor contact op met je partner.
▾ RENEWAL
How can I renew my subscription?
Please contact your Partner for this purpose.
▾ TERMINATION
How can I terminate my subscription?
- Please contact your Partner to do so.
- If the contract has not yet expired then a surrender fee will be charged with the cost of the remaining contract.
How does early termination work?
In case of a porting you can opt for Early Termination, then the existing subscription will be terminated with a surrender fee. Please contact your Partner for this.
How does Continuation work?
In case of a porting you can choose Continuation, then the current subscription will continue to exist and get a new number on that subscription. Please contact your Partner for this.